ИЗ ОПШТИНЕ

УЗ ЗАВРШЕТАК ШКОЛСКЕ 2021-22: ВЕЛИКИ ПРОЈЕКТИ МАЛИХ ЗМАЈЕВАЦА

„Мајсторске радионице“, „Седам светских чуда старог света“, „Орнаментика у српском сакралном градитељству“ и „Настава у реалном простору“ су пројекти који су у ковинској „Змајевој“ основној школи обележили школску годину која се управо завршава.

Пројекат „Седам светских чуда старог света“, стицајем околности, најдуже је трајао. Као корелација предмета Историје и Технике и технологије у петом разреду, ученици су у тимовима истражили и припремили презентовање са моделима свих седам грађевина планирајући да своје радове прикажу родитељима и заинтересованим посетиоцима. Било је то крајем 2019. године, а тада је све зауставила пандемија. Ове школске године, сада као седмаци, наставили су пројекат, али у дигиталној форми коришћењем платформе на којој су приказали своје радове. Тако су светска чуда, након чудних околности, коначно била доступна и презентована.

Пројекат „Мајсторске радионице“ остварен је током првог полугодишта. Прави смисао повезивања теорије и праксе у настави увидео се од почетка школске године на часовима Технике и технологије у шестом разреду. Упоредо са обрадом теоријских садржаја учионица се магијом ученика и наставника, претварала у радионицу где је све врцало од оригиналних идеја, креативности, радости стваралаштва у изради макета; мали велики мајстори са много воље и завидне спретности остваривали су своје замисли, колективно радећи на изради вежбе на часу као да стварају велика грађевинска дела. Неки од њих ће то, када заврше школовање, сигурно и радити. Потом су уследила два упоредна пројекта у другом полугодишту. Пројекат „Орнаментика у српској сакралној архитектури“ осмишљен је са циљем проширивања знања ученика, фокусирајући се на орнамент као декоративни елемент и његову улогу у градитељству. С друге стране, упознавање са историјом културне баштине, па и сакралних објеката у наставним предментима Историја, Ликовна култура и Верска настава – православни катихизис омогућили су богату међупредметну корелацију. Био је то начин да се ученицима омогући да кроз стваралачки, креативни рад израде барељефе, макете, фигуре, презентације и друго како би им градиво постало блиско, а практични рад задовољство. На крају, обишли су оближњи храм посвећен Светим Архангелима Михајлу и Гаврилу са посебном пажњом усмереном на уочавању његове орнаментике, првенствено олтарске, коју су могли да сазнају и коришћењем информационих технологија, али посебност амбијента и излагање свештеника чинили су јединствен и незабораван утисак на сваког ученика. У оквиру пројекта “Настава у реалном простору”, часове Технике и технологије имали су на локалитету некадашњег војног утврђења и највеће макете тока Дунава на свету. Ученици су целу макету анализирали а потом наредних часова изградили своју  макету у школи. До краја године, сви радови постали су део јединствене сталне поставке дечијих радова која се непрестано допуњавала, каже аутор и водитељ ових пројеката, професор Дејан Крецуљ.

Фото: Д.К, ОШ „Јован Јовановић Змај“